Solnedgång, Kata Beach..


Kata Beach
 

Ni ska komma håg att de ja skriver nu, de kommer ja aldrig att erkänna att ja faktiskt ha skrivit..

Hade planerat min dag ganska bra.
Ligga på stranden (ja, har fått liiiite färg, använde faktor 6 och låg i gassande sol), sen skulle de bli sen lunch, lite avkoppling och sen fota solnedgången.

Satt batteriet i laddning direkt jag kom från stranden för de indikerade sist jag fotade.
Tvättade kläder (de enda som e tråkigare än tvättstuga är att tvätta för hand) duschade, smörjde in mig, läsa en stund. För övrigt den mest depprimerande bok man kan läsa på en semester "Blondie" av Birgitta Andersson.
Så packa min lilla väska för att bege mig till stranden och fota solnedgången. Väl där börjar jag misstänka att något är fel. Solen stod väldigt högt och skulle den gå ner då ja trodde så skulle den fan få rappa på!
Tog fram kameran och tänkta ta några bilder som de såg ut nu oxå.

V a d  tror ni jag upptäcker?
Helt rätt, inget batteri i kameran!
När ja ha semester då slutar bevisligen hjärnan HELT att fungera.
Är inte jag fotograf?
Är batteri inte en ganska obligatorisk del i att fota?

Aja, skulle inte hinna tillbaka å hämta batteriet å tillbaka innan solen skulle ha gått ner så jag tog fram min telefon och tog några bilder. Gick en stund på stranden å tänker då "De va då själva fasen va solen hänger sig kvar, den borde ju ha gått ner nu" kollar klockan....
Mmm...
40min till solnedgång..
Dehär betyder att nån, ha kolla fel på klockan, skyndat sig iväg till stranden, utan batteri i kameran. Bara för att där upptäckak alla fel..
Hade hunnit till hotellet och tillbaka me nyladdat batteri men min blåsa på foten sa "Näe, du få gå hit imon igen".

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0