Trafiköverträdelse

 
Otaliga är de gånger jag medvetet tryckt gasen i botten i hopp om att våga köra ihjäl mig i tunnelväggar. Men då ha ja ALLTID varit ensam på vägen.. Lika många gånger ha ja chickat och inte kört ihjäl mig.
Idiotiskt kan tycka, absolut säger jag!
Men vilket sätt e bra att ta livet av sig? Inget..

Idag ha ja vare trött.. För var dag bli ja bara tröttare.
Inte så att ja vill dö nu, ja e bara trött ända in i själen, vill försvinna.

På väg hem från jobbet idag höll jag på att somna flera gånger vid ratten.
Efter ett tag ser jag en bil som hakar på mig, tänkte "Dehär är en civilpolis.." Hann ungefär inte ens tänka tanken förrän helljus blinkade åt mig och blåljusen startade.
Aja, de va ju bara att blinka och svänga över 3 filer och in på en bussficka och stanna.
Klev ut ur bilen, hade redan tage fram körkortet för jag visste att ja inte framfört bilen på ett säkert sätt.
Min enda tanke var "Tack för att ni stannade mig!"
Kände själv att ja va fan inte trafiksäker för fem öre.
De är okej om ja kör ihjäl mig själv, men de är fan inte okej om jag skadar nån oskyldig bara för att ja e helt slutkörd!
 
Polisen förklarade att dom stannat mig för fortkörning, 85 på 70väg, han bad mig blåsa, de va ju inga problem - naturligtvis inte! Skulle aldrig köra alkoholpåverkad!!
Han frågade om jag erkände och skulle då få ett inbetalningskort hemskickat eller om ja förnekade och som skulle skicka anmälan till god know where. Ja sa som de va, visste ju att jag kört för fort. Men bad om att få ett inbetalningskort i handen för ja ska ju utomlands och vill betala på en gång. Han sa att de gick bra.

Men de är klart att de känns surt, 2000kr som ja kunde ha mycke roligare för i Thailand än att betala bara för att ja e trött efter jobbet å håller på att somna i bilen.
 
Tack polisen för att ni stannade mig!
Tycker att ni gör ett riktigt bra jobb!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

katestockholm

Photo, Makeup and Me...

RSS 2.0